Thinking fast and slow

Thinking fast and slow

The phenomenal international bestseller, 2 million copies sold, that will change the way you make decisions. ‘A lifetime’s worth of wisdom’ Steven D. Levitt, co-author of Freakonomics. ‘There have been many good books on human rationality and irrationality, but only one masterpiece. That masterpiece is Thinking, Fast and Slow’, Financial Times. Why is there more chance we’ll believe something if it’s in a bold type face? Why are judges more likely to deny parole before lunch? Why do we assume a good-looking person will be more competent? The answer lies in the two ways we make choices: fast, intuitive thinking, and slow, rational thinking. This book reveals how our minds are tripped up by error and prejudice (even when we think we are being logical), and gives you practical techniques for slower, smarter thinking. It will enable you to make better decisions at work, at home, and in everything you do.

Vul het formulier hieronder in als je dit boek wilt bestellen.

    BEKIJK OOK DEZE BOEKEN

    Strategy for the Corporate Level

    All multi-business companies need a corporate-level strategy to provide a clear vision for managing current business and new investments. Strategy for the Corporate Level addresses both business and management strategy to help executives deal with major decisions relating to investment...
    Bestel dit boek

    De zeven eigenschappen van effectief leiderschap

    'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey vormt al jarenlang wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen en leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek...
    Bestel dit boek

    Contagious

    What makes things popular? If you said advertising, think again. People don’t listen to advertisements, they listen to their peers. But why do people talk about certain products and ideas more than others? Why are some stories and rumors more...
    Bestel dit boek

    Start with why

    Why are some people and organizations more inventive, pioneering and successful than others? And why are they able to repeat their success again and again? Because in business it doesn’t matter what you do, it matters why you do it...
    Bestel dit boek

    Ons feilbare denken

    Daniel Kahneman toont in 'Ons feilbare denken' aan dat we veel irrationeler zijn dan we denken. Waarom beoordelen we dezelfde situatie anders voor en na de lunch? Waarom denken we dat knappe mensen competenter zijn dan anderen? Kahneman legt uit...
    Bestel dit boek

    Focus Aan/Uit

    Beststsellerauteur Mark Tigchelaar brengt de focus terug in je leven met praktische tips op basis van neuropsychologie Afdwalen tijdens gesprekken, aan het einde van de pagina erachter komen dat je eigenlijk geen idee meer hebt waar de tekst over ging...
    Bestel dit boek

    Rijke Pa arme Pa

    De meest recente update van de 2018-uitgave. Het boek is bijna 2 keer zo dik geworden t.o.v. de vorige uitgaven. De redactie van de Amerikaanse uitgever heeft na ieder hoofdstuk een extra uitleg geschreven met vragen, definities van gebruikte termen...
    Bestel dit boek

    Het juiste doen als niemand kijkt

    De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen...
    Bestel dit boek

    50 lessen voor ondernemers

    Les 19. Investeerders overtuigen in tien slides Les 21. De bar, het kloppend hart van elk kantoor Les 30. Het model van vijftig miljoen dollar Al doende leert men en dat mag je in het geval van ondernemen zeer letterlijk...
    Bestel dit boek