Freakonomics

Freakonomics

Wat is gevaarlijker: een pistool of een zwembad? Wat hebben sumoworstelaars en schoolmeesters gemeen? En waarom wonen drugsdealers bij hun moeder? Het zijn vragen die je niet gauw van een econoom zou verwachten. Maar Steven Levitt is geen typische econoom. In Freakonomics onderzoekt hij met co-auteur Stephen Dubner de verborgen kant van de dingen om ons heen. De geheimen van de Klu Klux Klan, bijvoorbeeld. Of de waarheid over vastgoedmakelaars. En, stelt hij, heeft het dalen van de misdaadcijfers in plaats van met een goed draaiende economie niet eigenlijk alles te maken met de legalisering van abortus? Freakonomics is het leukste en verhelderendste boek over economie dat je je kunt voorstellen. Een mix van essentiële feiten en een meeslepende vertelling, die onze blik op de moderne wereld voorgoed verandert en verscherpt.

 

`Als Indiana Jones econoom zou zijn, zou hij Steven Levitt heten. Freakonomics leest als een detective’ – Wall Street Journal

 

`Een fascinerend en belangrijk boek, leesbaar, compact en barstensvol informatie over de wereld om ons heen. Wie dit boek over de raadsels van het alledaagse leven heeft gelezen moet wel concluderen: economie is belangrijk, interessant en erg leuk.’ – de Volkskrant

 

`Levitt stelt ongewone vragen en geeft provocatieve antwoorden. Slim, precies en tot in detail.’ – New York Times

Vul het formulier hieronder in als je dit boek wilt bestellen.

    BEKIJK OOK DEZE BOEKEN

    Ons feilbare denken

    Daniel Kahneman toont in 'Ons feilbare denken' aan dat we veel irrationeler zijn dan we denken. Waarom beoordelen we dezelfde situatie anders voor en na de lunch? Waarom denken we dat knappe mensen competenter zijn dan anderen? Kahneman legt uit...
    Bestel dit boek

    How Brands Become Icons

    Coca-Cola, Harley-Davidson, Nike, Budweiser, valued by customers more for what they symbolize than for what they do, products like these are more than brands, they are cultural icons. How do managers create brands that resonate so powerfully with consumers? Based...
    Bestel dit boek

    Thinking fast and slow

    The phenomenal international bestseller, 2 million copies sold, that will change the way you make decisions. 'A lifetime's worth of wisdom' Steven D. Levitt, co-author of Freakonomics. 'There have been many good books on human rationality and irrationality, but only...
    Bestel dit boek

    De Boeddha en de badass

    De boeddha en de badass van ondernemer en zelfhulpgoeroe Vishen Lakhiani laat je zien dat bewust zakendoen niet alleen over mindfulness en voorzichtigheid gaat, maar ook over recalcitrant zijn en tegen de gevestigde orde aanschoppen. De boeddha in jou wil...
    Bestel dit boek

    De vijf frustraties van teamwork

    In De vijf frustraties van teamwork legt Patrick Lencioni de kern van samenwerking in teams bloot. Dat doet hij aan de hand van deze parabel, waarin Catherine Petersen als ceo een team moet leiden dat onderling zo in conflict is...
    Bestel dit boek

    Corporate Rebels: Make Work More Fun

    We willen allemaal leuk werk. Is dat een utopie? Joost Minnaar en Pim de Morree, beter bekend als de Corporate Rebels, zijn op een missie om een revolutie te ontketenen in de manier waarop we werken. In de zomer van...
    Bestel dit boek

    Strategy for the Corporate Level

    All multi-business companies need a corporate-level strategy to provide a clear vision for managing current business and new investments. Strategy for the Corporate Level addresses both business and management strategy to help executives deal with major decisions relating to investment...
    Bestel dit boek

    Waarom vrouwen minder verdienen

    In ‘Waarom vrouwen minder verdienen’ rekent Sophie van Gool af met mythes en meningen over gelijke beloning. Vrouwen verdienen namelijk nog steeds minder dan mannen, ook voor vergelijkbaar werk. In een werkend leven lopen zij gemiddeld € 300.000 mis. En...
    Bestel dit boek

    Het juiste doen als niemand kijkt

    De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen...
    Bestel dit boek