Strategy for the Corporate Level

Strategy for the Corporate Level

All multi-business companies need a corporate-level strategy to provide a clear vision for managing current business and new investments. Strategy for the Corporate Level addresses both business and management strategy to help executives deal with major decisions relating to investment, acquisitions, market entry, supervision of management, and corporate centralization of activities.

 

Strategy for the Corporate Level uses three important logics to guide such decision-making: business logic, added value logic and capital markets logic. These key perspectives will enable executives to make more effective decisions about their business portfolio by providing a structure to approach each challenge.

 

Grounded in academic literature and using real-life examples from industry, Andrew Campbell brings us the latest on corporate-level strategy. This book will help readers to understand and address their concerns about corporate-level strategy and provide a range of perspectives to help make important strategic decisions.

 

This book is for executives with strategic responsibilities, as well as junior mangers and students looking to understand corporate-level strategy. It is of relevance to conglomerates, large focused companies and public sector organizations. Strategy for the Corporate Level comes complete with additional online resources, providing managers and students alike with all the tools they need to structure and review effective corporate strategy in organizations.

Vul het formulier hieronder in als je dit boek wilt bestellen.

    BEKIJK OOK DEZE BOEKEN

    The first 90 days

    Named one of 100 Leadership & Success Books to Read in a Lifetime by Amazon Editors. The world's most trusted guide for leaders in transition. Transitions are a critical time for leaders. In fact, most agree that moving into a...
    Bestel dit boek

    Het juiste doen als niemand kijkt

    De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen...
    Bestel dit boek

    Waarom vrouwen minder verdienen

    In ‘Waarom vrouwen minder verdienen’ rekent Sophie van Gool af met mythes en meningen over gelijke beloning. Vrouwen verdienen namelijk nog steeds minder dan mannen, ook voor vergelijkbaar werk. In een werkend leven lopen zij gemiddeld € 300.000 mis. En...
    Bestel dit boek

    Playing to Win – How Strategy Really Works

    Playing to Win, a noted Wall Street Journal and Washington Post bestseller, outlines the strategic approach Lafley, in close partnership with strategic adviser Roger Martin, used to double P&G’s sales, quadruple its profits, and increase its market value by more...
    Bestel dit boek

    Focus Aan/Uit

    Beststsellerauteur Mark Tigchelaar brengt de focus terug in je leven met praktische tips op basis van neuropsychologie Afdwalen tijdens gesprekken, aan het einde van de pagina erachter komen dat je eigenlijk geen idee meer hebt waar de tekst over ging...
    Bestel dit boek

    De Boeddha en de badass

    De boeddha en de badass van ondernemer en zelfhulpgoeroe Vishen Lakhiani laat je zien dat bewust zakendoen niet alleen over mindfulness en voorzichtigheid gaat, maar ook over recalcitrant zijn en tegen de gevestigde orde aanschoppen. De boeddha in jou wil...
    Bestel dit boek

    Strategy for the Corporate Level

    All multi-business companies need a corporate-level strategy to provide a clear vision for managing current business and new investments. Strategy for the Corporate Level addresses both business and management strategy to help executives deal with major decisions relating to investment...
    Bestel dit boek

    Het Clockwork effect

    Werk jij je drie slagen in de rondte omdat je bang bent dat je bedrijf het zonder jou niet redt? Vraag je je af of het anders kan? Dan is Het Clockwork-effect een openbaring voor je! Dit is nu eens...
    Bestel dit boek

    The CFO in pole position

    Leading next-generation decision-making in a data-driven organization. Like in Formula-1 racing, decision-making is crucial for business success and can be the difference between a checkered flag or the gravel pit. Decisions are increasingly made based upon data, but which function...
    Bestel dit boek