Freakonomics

Freakonomics

Wat is gevaarlijker: een pistool of een zwembad? Wat hebben sumoworstelaars en schoolmeesters gemeen? En waarom wonen drugsdealers bij hun moeder? Het zijn vragen die je niet gauw van een econoom zou verwachten. Maar Steven Levitt is geen typische econoom. In Freakonomics onderzoekt hij met co-auteur Stephen Dubner de verborgen kant van de dingen om ons heen. De geheimen van de Klu Klux Klan, bijvoorbeeld. Of de waarheid over vastgoedmakelaars. En, stelt hij, heeft het dalen van de misdaadcijfers in plaats van met een goed draaiende economie niet eigenlijk alles te maken met de legalisering van abortus? Freakonomics is het leukste en verhelderendste boek over economie dat je je kunt voorstellen. Een mix van essentiële feiten en een meeslepende vertelling, die onze blik op de moderne wereld voorgoed verandert en verscherpt.

 

`Als Indiana Jones econoom zou zijn, zou hij Steven Levitt heten. Freakonomics leest als een detective’ – Wall Street Journal

 

`Een fascinerend en belangrijk boek, leesbaar, compact en barstensvol informatie over de wereld om ons heen. Wie dit boek over de raadsels van het alledaagse leven heeft gelezen moet wel concluderen: economie is belangrijk, interessant en erg leuk.’ – de Volkskrant

 

`Levitt stelt ongewone vragen en geeft provocatieve antwoorden. Slim, precies en tot in detail.’ – New York Times

Vul het formulier hieronder in als je dit boek wilt bestellen.

    BEKIJK OOK DEZE BOEKEN

    Measure What Matters

    Measure What Matters teaches you how to implement tracking systems into your company and life that will help you record your progress, stay accountable, and make reaching your goals almost inevitable. Legendary venture capitalist John Doerr reveals how the goal-setting...
    Bestel dit boek

    Focus Aan/Uit

    Beststsellerauteur Mark Tigchelaar brengt de focus terug in je leven met praktische tips op basis van neuropsychologie Afdwalen tijdens gesprekken, aan het einde van de pagina erachter komen dat je eigenlijk geen idee meer hebt waar de tekst over ging...
    Bestel dit boek

    Six Batteries of Change

    Managing change has become an increasingly critical capability for today's turbulent and disruptive environment. Nevertheless, research indicates that failure rates of change initiatives remain high. In Six Batteries of Change, the authors propose a new model and a measurement tool...
    Bestel dit boek

    Rijke Pa arme Pa

    De meest recente update van de 2018-uitgave. Het boek is bijna 2 keer zo dik geworden t.o.v. de vorige uitgaven. De redactie van de Amerikaanse uitgever heeft na ieder hoofdstuk een extra uitleg geschreven met vragen, definities van gebruikte termen...
    Bestel dit boek

    Big Little Breakthroughs: How Small, Everyday Innovations Drive Oversized Results

    A surprisingly simple approach to help everyday people become everyday innovators. The pressure to generate big ideas can feel overwhelming. We know that bold innovations are critical in these disruptive and competitive times, but when it comes to breakthrough thinking...
    Bestel dit boek

    The first 90 days

    Named one of 100 Leadership & Success Books to Read in a Lifetime by Amazon Editors. The world's most trusted guide for leaders in transition. Transitions are a critical time for leaders. In fact, most agree that moving into a...
    Bestel dit boek

    Start with why

    Why are some people and organizations more inventive, pioneering and successful than others? And why are they able to repeat their success again and again? Because in business it doesn’t matter what you do, it matters why you do it...
    Bestel dit boek

    How Brands Become Icons

    Coca-Cola, Harley-Davidson, Nike, Budweiser, valued by customers more for what they symbolize than for what they do, products like these are more than brands, they are cultural icons. How do managers create brands that resonate so powerfully with consumers? Based...
    Bestel dit boek

    Ons feilbare denken

    Daniel Kahneman toont in 'Ons feilbare denken' aan dat we veel irrationeler zijn dan we denken. Waarom beoordelen we dezelfde situatie anders voor en na de lunch? Waarom denken we dat knappe mensen competenter zijn dan anderen? Kahneman legt uit...
    Bestel dit boek